Translate

2016. augusztus 11., csütörtök

"Életmesém" üzenete

Meryl Streep azzal viccelt, hogy a "Mamma Mia!" filmben csak azért vállalta el a szerepet, hogy a 20 éves gyerekeit zavarba hozza. Én a családomban és a környezetemben élő 30 korosztálynak akartam üzenni, a nyári 7 hetes-2000 km-es Elba Kerékpáros folyótúrámmal. Meg akartam mutatni nekik, hogy nem a biológiai életkor, nem a 100%-os egészség, nem a perfekt nyelvtudás, nem a sok pénz, nem a fizikai erő számít és nem kell GPS vagy "Okostelefon", amikor valahonnan valahová el akarunk jutni kerékpáros turistaként, kemping felszereléssel, Európa folyói mentén a torkolattól a forrásig.
Miért megyek ilyen hosszú kerékpáros folyótúrákra és miért egyedül?
Talán azért, mert át akarom élni azt az "Életérzést", ami végig kísér az utam során, amikor a természet ajándékait elfogadom és használom, szépségét élvezem, ez nekem a boldogság érzését adja. Talán azért, mert amikor találkozom a sok-sok országból jött kerékpáros emberrel, akik rövid ideig a túratársaimmá válnak, ez nekem az összetartozás érzését adja. Vagy talán azért, mert át akarom adni a fotóimon keresztül azt a látványt, amikor rácsodálkozom "Gyermeki énemmel" a körülöttem lévő tájra-természetre-látnivalóra. Talán azért megyek egyedül, mert az energiámmal-időmmel így egyedül én gazdálkodhatom, valamint az elért eredményeimért a felelősség is egyedül az enyém.
Turista vagyok
Természet-szeretetemet, gomba-ismeretemet, turista-tudásomat gyerekként a szüleimtől tanultam a Klastrompusztai Turistaházban a Pilis-hegységben. Turistának lenni, számomra azt jelenti, hogy szimbiózisban élek a természettel, a környezetemmel és az ott élő emberekkel, állatokkal, növényekkel. Nem élek vissza helyzetemmel és tudásommal, nem versenyzek, nem bántok, nem rombolok, nem szemetelek. Értékes tulajdonságommá vált az évek során, a kiváló tájékozódás, a jó térképismeret, a megfontoltság, a kitartás, a belső harmónia.
Túravezető vagyok
40 éves túravezetői munkám arra tanított, hogy fontos önmagunk ismerete-szeretete-tisztelete-elfogadása, akkor olyan terveket tudunk készíteni, ami nem haladja meg tudásunkat-erőnket-bátorságunkat és végre tudjuk hajtani minden nap, az előre kijelölt céljainkat. Akkor túratársaink is szívesen jönnek velünk egy ideig, a közös túraösvényen.







2016/Elbe Radweg-Hamburg-Cuxhaven-Hamburg-Wittemberge-Magdeburg(45m)-Dessau-Wittemberg-Torgau-Meissen-Dresden(105m)-Schmilka
2016/Labska Stezka-Hresko-Melnik(157m)-Nymburk-Kolin-Pardubice-Hradec Klálové-Kuks-Vrchlabi-Spindleruv Mlyn(725m)-Pramen Labe(1380m)
„És ahogy telnek a napok, a táv egyre csak rövidül, mindennap kevesebb kilométer van hátra a túrámból. És ahogy telnek a hetek, a folyó el kezd keskenyedni és patak lesz belőle, és azt veszem észre, hogy a közepén csücsülök egy sziklán. És a túra vége felé már egyre több érdekes fotóm és hanganyagom és emléktárgyam gyűlt össze. És mire hazatérek, már nincs szükségem térképre-sátorra-hálózsákra, már csak az élményeimre emlékezek vissza vidáman és boldogan."